Välkommen till min pysselvrå !! I Sekretären finns det massor av lådor och fack.

tisdag 12 februari 2008

Decoupage

idag var det dags för servett-decoupage.. jag har ju tidigare testat med lite tjockare bilder..
men, det här med servetter är ju otroligt tunt.. men oj va kul...

här är den första .. en illgrön spann jag hade stående.. helt perfekt med blommor o blader på..
sedan letade jag upp två ytterkrukor som hade en ful solblekt rosa-vinröd ton.. dom målade jag blå..men... gillade inte det riktigt så jag öste över lite gult och det blev grönaktigt.. en lite kamoflageliknande färg..
på detta satte jag bilder på en bänk som jag fått bland servetterna i mitt paket jag fått genom Skaparglädje det var nån sorts startset.. med lack/lim o tillbehör och som sagt lite servetter...
resultatet blev så här..



dessa ytterkrukorna blev jag själv jättenöjd med..
vad tycker du??



Titta vad jag fått!!!!
en kompis förbarmade sej över mej och letade i sina gömmor och kom hit med en påse blandade servetter.. jippi... nu ska jag bara leta upp grejor att sätta dom på...

Inga kommentarer: