Välkommen till min pysselvrå !! I Sekretären finns det massor av lådor och fack.

tisdag 20 november 2007

Julkort

Idag har jag suttit och pysslat lite,.. det blev tre julkort
Som vanligt har jag använt gamla julkort som jag klippt o klistrat i med lite nytt glitter o annat kul
först satte jag mej och ritade och skar ut mallar... av vaddå??!! Jo av mina pepparkaksformar..




papperssnöre runt kortet.. blev en rätt häftig effekt



här satte jag det gamla julkortet bakom.. ja jag skar ut en julgran efter pepparkaksforms-mallen..
jag använde mej av häftkuddar.. himla praktiskt.. det blev lite djup i det hela... måste skaffa fler..


ett julkort utan gamla julkort... ja det bara blev så..
jag tittade ner i den översta lådan i min sekretär... o wow.. där hade jag lite småbitar av sidenband och brodyrband.. det har nog varit med i nån fyndlåda från panduro..
men.. ja man kan ju använda allt...
så det blev lite band och massor av glitter...
jag har kommit på att om jag har kortet ner i en stor plastpåse så strösslar jag inte mer med glitter i hela min pysselhörna....
nåt jag måste tänka på i fortsättningen.. för hela jag glittrar...



Inga kommentarer: