Välkommen till min pysselvrå !! I Sekretären finns det massor av lådor och fack.

onsdag 30 januari 2008

Dagens

ja så var man inne i smyckesträsket igen *skrattar*

jag beställde lite bra o ha från Panduro och kunde naturligtvis inte låta bli fyndlådorna, två stycken blev det denna gången.. jag har lärt mej att det brukar bli samma i dom och man behöver alltid mer.. det man inte behöver, ja det behöver alltid nån annan..

innehållet i dom var vid första titten lite av en besvikelse jag har ju suttit i kortmakar diket en tid nu.... men när jag satt med allt framför mej så började det klia i fingrarna.. pärlor.. åhhhh pärlor.... och det fanns ringsatser oxå... så nu har jag gjort min första ring.. har inte gjort nån innan.. ringstommen i paketet var lyckligtvis precis min storlek JIPPI!!!!

DSC00564

här är min egen version av denna ringsats.... jag har bytt ut dom plastiga små glaspärlorna mot mindre sötvattenspärlor som jag tyckte passade bra till den stora sötvattenspärlan som fanns i satsen.. och.. jag bytte ut tråden som fanns med till lite tjockare silvertråd.. ska det va så ska de va ordentligt..

Nu känns det som om jag borde göra ett passande armband att ha till... tenntrådsbroderi med sötvattenspärlor kanske???

o var la jag nu tenntråden... jo.. där...

Återkommer ska bara ------------>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar vad jag ser! du är så duktig! kram/Caroline