Välkommen till min pysselvrå !! I Sekretären finns det massor av lådor och fack.

söndag 16 december 2007

nybakat



igår fyllde jag nästan men enorma kakbuk med julkakor..

när jag bakat ut pepparkaksdegen så blir burken överfull.. så vi får nog tugga lite innan pepparkakorna blir klara.. men.. det har vi nog inget emot för kakorna i går.. ja dom blev jättegoda

du hittar recept här leta under kakor och Jyttes kakor.. den andra sorten är en ny sort jag testat , "Schrafft's Butterscotch Coockies.. ett amerikanskt recept som jag lekte lite med.. jag hittade det här en sidan som har massor av intressanta saker. Där finns även visning av när Martha bakar kakorna...

det kan vara lite svårt att översätta ett amerikanskt recept men.. med hjälp av detta så går det nog lättare. för det mesta så kan man lista ut vad ingredienserna är..

Inga kommentarer: